De docent neemt je veel dieper mee in het ACT-model en laat je zien hoe je het kunt aanpassen en verbeteren om effectief alle veelvoorkomende problemen aan kunt pakken.
We gaan dieper in op de elk van de kernprocessen van ACT.
En gaan aan de slag met onderwerpen als:
Acceptatie
Benoemen en (h)erkennen van emoties
Regels mbt emoties
Lichamelijke sensaties
Defusie
(onbewuste) regels, gewoonten en neigingen
Wereldbeeld/ mensbeeld
Relational Frames
Zelf
Geconceptualiseerde zelf
Perspectief nemen
Deictic framing
Zelfzorg / zelf compassie
Hier en nu
Therapeutische relatie
Real time en imaginatie
Keuzepunt
Dropping Anchor
Waarden
Hechting en Gehechtheid
Terugkijken met compassie
Eigenwaarde
Toegewijde Actie
Functie analyse
Korte en langere termijn acties
Lifestyle plan
Psychologische Flexibiliteit
ACT Casusconceptualisatie
Verfijning van het waarnemen van relevante gedragspatronen bij cliënten
Het faciliteren van een flexibeler gedragsrepertoire bij cliënten
Flexibel kunnen switchen tussen ACT processen
Veel voorkomende valkuilen voor therapeuten
Het opstellen van een casusconceptualisatie: waar ga je naar toe?